|
|
|
Reactie op reactie 8 Maanden, 1 Week geleden
|
|
Ik vraag me in een tot nu toe enkel geval nog af waarom ik zou reageren op een gedicht. Zelfs aan een verzoek om een tegenreactie is geen gehoor gegeven.Ligt dit aan mij....?
Ik moest dit egen kwijt 
|
|
|
|
|
|
|
De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
|
|
|
|
Re: Reactie op reactie 8 Maanden, 1 Week geleden
|
|
|
egen = even
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt.
verwijs je naar het feit dat het reageren vooral een ons-kent-ons gebeuren is op de site?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mirabelle, nee dat bedoel ik niet; ik begrijp alleen niet waarom ik geen antwoord kreeg op een reactie van mij, waar ik wees op een taalfoutje en wat vragen stelde; ik denk niet dat het kwade wil van de dichter(es) in kwestie is, maar ik heb nog eens gevraagd om een reactie: resultaat nihil. En via het forum hoop ik dat het binnenkomt waar het bedoeld is; groet van Amarins.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: Reactie op reactie 8 Maanden geleden
|
|
Beste Amarins,
het ligt zeker niet aan jou,
maar als iedereen denkt, ik reageer niet omdat... dan komen er ook minder en minder reacties, helaas.
we proberen iedereen te stimuleren op elkander te reageren, zelf zit ik een beetje zonder inspiratie, en dus zit ik er ook niet veel op, ik houd overigens wel alles in de gaten  .
als er suggesties zijn, hoe we mensen kunnen stimuleren te reageren, geef ze gerust
om mensen bezig te krijgen hebben we dus een maandelijkse thema, een jaarlijkse gedichten wedstrijd een foto waar men een gedicht op kan schrijven.
groetjes
Ferry
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 Goh... mijn enige suggestie is: maak aan de zijkant, rechts of links, doet er niet toe; een "melding" van de laatste reacties. Bijvoorbeeld: ik zit een avondje te poëzietuinieren, en ik schrijf her en der een re. Denken jullie nu écht dat ik na een paar dagen nog weet op welk gedicht ik heb gereageerd? Voor mijn eigen gedichten kan ik even "mijn bundel" aftasten, dat wel, maar om op de reactie die volgt op een re van mij op een ander gedicht, nou, ga maar zoeken, Dierdre, of hou, naast Word ook nog een collectie Post-its bij van: ik ben benieuwd wat deze of gene op mijn re op zijn/haar gedicht zal antwoorden. Neen, lieve mensen, niet aan mij besteed.
Op DT bijvoorbeeld stonden links altijd de laatste, véél "laatste" reacties aangegeven, bijvoorbeeld X aan Y, of >aan z, of en of andere vermelding waarmee je naar het gedicht kon gaan en zien wat er daar aan 't gebeuren was, zowel na je eigen re als naar de re van een ander.
Hier gaat het dus om de hervorming van de site. Ik ben ook niet langer happig om te reageren, ik wil graag een repliekje, maar oh boy: op welk gedicht heb ik nu dagen geleden gereageerd? Voor sommigen misschien weken geleden... niet iedereen plakt aan de PC
Er worden ook teveel gedichten gepost. Voor mijn part mag het posten beperkt worden tot 1 per dag. Ik zou niet eens één deftig gedicht per dag uit m'n strot... euh... toetsenbord krijgen. Wandkalenderversjes, oh ja, tot zelfs tien per dag  Of poezie-albumrijmpjes, twintig! Ja! 't Is OK, ik wijk af. Maar hoe kun je nu gaan reageren op zulke dingetjes?
Ik heb hier geen "vriendjes", zelfs de schaarse dichters die zgn "mijn vrienden " zijn noem ik bewust "broeders of zusters in de letteren".
En reacties als : "Wat mooi zeg! Gefeliciteerd!", nou, voor mij hoeven die niet hoor, mijn schouders zijn al naar omlaag gezakt van de zeemzoete schouderklopjes die ik in m'n leven al heb gekregen  Dusdoende: allemaal daarvoor bedankt op voorhand, mocht ik (nog?) eens een iets of wat genietbaar gedicht plaatsen.
Besluit: houd de bezoekers op de hoogte, in een zijkolom, wie waar "doende" is, en er zal gegarandeerd meer reactie komen! Zeg dat ik het gezegd heb, al heb ik NIETS te zeggen, en NIEMAND iets te leren!
En nu:
Groet van Deirdre
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zo, ik heb op de 5 laatst geplaatste gedichten gereageerd. Jullie ook elke dag een vijftal? Of meer, een tiental, voor mensen die veel tijd hebben? Hoeft geen analyse te zijn, kort mag zeker, één versregel accentueren, één pakkend woord, of... op één taalfout wijzen  mag in reacties op gedichten, ja toch?
DOEN!
Groet van
Deirdre
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ja, een reactieveld "mee laten lopen", dat zou een hele verbetering zijn en de levendigheid ten goede komen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
slechts op één taalfoutje wijzen, en dan de volgende dag terugkomen zeker? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoi Deirdre,
jouw suggesties, werken we al lang aan, maar we willen eerst alle fouten eruit halen eer er iets volledig nieuws komt, anders wordt het een nog grotere puinhoop denk je niet  .
daarnaast, we moeten ook niet te veel lijken op andere sites, anders zijn we niet meer uniek  , hoewel we bieden net even meer, alleen jammer dat er niet genoeg gebruik van wordt gemaakt. post jij eens een ingesproken gedicht*lol* ben erg benieuwd n.l.
voor gebruikers kan alles zo simpel lijken, en denken dat keulen en aken ook op een dag gebouwd is, dat is niet zo, eerst het een dan het ander
daarom moeten we gewoon geduld oefenen, ik heb dat al eens gezegd, dan als poezietuin zijnde.
ik weet geduld is niet eenvoudig, heb er zelf ook last van toch vraag ik je dit op te brengen, en je zult zien dat alles goed komt
Groetjes Ferry
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lieve Ferry, ik ben een computerkluns. Ik ben altijd haastig en ik zou eerst eens moeten zoeken hoe ik zo'n "ingesproken gedicht" moet plaatsen. Zelfs met een "fotogedicht" kan ik niet overweg, want ik ben een heleboel progjes kwijt sinds ik, uit noodzaak, een nieuwe PC/laptop heb moeten kopen. Ik heb geen "computercoach", maar dat is mijn schuld. Wie wil nu komen coachen als de dag ten einde loopt? Als "Thuis", "Familie", "Witse" en weet ik veel wat geleuter nog op de TV te begapen is? Ik heb geen TV. Er zijn er al zeker vier buitengevlogen, letterlijk bijna! Ik kan daar niet tegen, zitten gapen op wat een ander doet, en zelf niks doen. Sorry, ik zit nu eenmaaal zo in elkaar. Kijk, ik heb net een hele emmer peren tot compote verwerkt. Ze staan af te koelen. Lekker! Met wat honing en kaneel erin. Overdag help ik iemand die grote verbouwingen wil doen, plaatsen dienen leeggemaakt, het huis, afijn, wat er nog van overblijft aan plaats, dient bewoonbaar te zijn en een zeker, zij het minimaal, comfort te bieden. Hij is mijn vriend, al hebben we dan ook slechts een lap;)relatie.
Dat "ingesproken", hm... soms denk ik: had ik de inspreker maar niet gehoord, ik had het gedicht mooier gevonden, écht waar! Erg hè? Tja, ik kan maar eerlijk zijn, al duurt dat in sommige gevallen NIET het langst
[ik zet hier "blink" omdat ik dat zo'n leuk icoontje vind, maar ik weet helemaal niet wat "blink" in 't Engels wil zeggen. Hoe dan ook: ik blink niet ;)]
Ik sta voor deze site, omdat het een van de zeer schaarse .be's is. Kunnen we er iets van maken of niet "Het schrijvertje" ging al overkop, en nog een of twee, maar ik ben de namen vergeten.
Ik blijf geloven dat het goed komt! Succes!
Groet van
Deirdre
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ferry,
deze site hoeft geen kopie te worden van maar kan wel handig gebruik maken van wat goed bleek op andere sites.
ik vind het in deze tuin hier ook nogal moeilijk om te volgen waar je mee bezig bent. Als je net als ik een chaoshoofd hebtis het moeilijk om bij te houden waar je reageerde.En zeg nou zelf, het is toch wel aardig om te weten hoe een dichter reageerde op jouw kritiek of lof. Waarom zou je anders nog recensies schrijven? (schuilt er geen redder van de poëzie in ieder van ons?)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Goed gesproken, mirabelle. Ben het met je eens.
Groet van
Deirdre
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoi Mirabelle en deirdre,
ook andere leden uiteraard,
ik zal hier de link zetten van wat iedereen te wachten staat,
het is een test site dus let niet op wat er al aan gedichten staat en zo, en niet alles werkt, het is een proef en op die site testen we de eventuele fouten (de verbeteringen)  .
en natuurlijk de volgorde en dergelijke is ook nog niet geheel,
dat komt allemaal nog, het inloggen zal op de test site waarschijnlijk niet lukken, het is dan ook puur voor de indruk  .
de nieuwe poezietuin
ben benieuwd of jullie die versie al beter vinden 
|
|
|
|
|
|
|
|
walmzand
Dispar Vulgo
Moderator
|
|
|
|
|
ha hier een andere... lol
ziet er strak uit, ff wennen natuurlijk maar das met alles wat nieuw is, hoop dat jullie er dat in kunnen verwrken wat aangedragen wordt... is moeilijk, ik weet het
keep up the good work!!
gr rob
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mooi gedaan. Maar ik zie nog steeds geen "opvolging van de reacties", of verwijzing naar :"reacties" (zie een vorige hint, die aangeeft dat, wat het onderwerp "Reactie op reactie" stelt. Dat, die algehele opvolging van reacties, vind ik zeer belangrijk. Zonder ontstaat er geen dialoog, althans niet voor de leden die niet dagelijks computeren, en sommige gedichten niet makkelijk kunnen terugvinden, maar als ze hun naam ergens zien staan/kunnen aanklikken, bijvoorbeeld 'x aan y", dan gaan ze daar naartoe, of het nu Y is die ze eens willen lezen, ergens onder een gedicht, of het nu het gedicht is dat hen aansprak, hoe dan ook: ze weten wie waar doende is (zei ik al)
Het kan zijn dat ik die over het hoofd heb gezien, die mogelijkheid, waarvoor dan sorry. Ik durf niet terugkeren uit vrees dan weer te moeten inloggen, want dat is nog steeds een probleem, aan mijn PC gelegen. Nog geen tijd/geduld gehad om "instellingen" etc... uit te gaan pluizen, o shame!
Mail krijgen over wat onder je eigen gedicht staat is best wel leuk, maar je blijft dan nog in het ongewisse over wat onder je re op een andermans gedicht staat. Dat vind ik, en naar ik al her en der las met mij ook anderen, zeer oncomfortabel.
Er zou bijvoorbeeld iets kunnen staan als: "Laatste honderd reacties", en daaronder een link naar: meer reacties. 't Is maar een suggestie.
Verder: 't ziet er gezellig uit, met die "verjaardagen" en zo, al verjaar ik niet meer  Stijlvol ook, voor wat mij betreft: 't valt in de smaak, afijn, als "presentatie".
Ha die rob! Die vindt het "strak"... tja: over smaak valt niet te discussiëren. Voor mij mag een Poëziesite nog strakker, nog soberder... mja, dan verlies je een stuk van het gezellige, het familiaire karakter, het uitnodigende, het laagdrempelige, allemaal best wel warme accessoires, die deze site beoogt.
Succes!
Groet van
Deirdre
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Beste deirdre,
reacties, en reacties op reacties is niet aantoonbaar, dit overigens hoorde te werken, en in de site zelf zie je het wel degelijk  , 1 reactie heeft een andere kleur dan reactie op reactie, daarnaast heb je de knop reageer onder reactie, en als je dus een re: hebt dan schuift deze iets naar links, tuurlijk in mail is het niet aantoonbaar
als je op de voorpagina alles gaat zetten wordt het een zooitje, dat vond ik van dichttalent ook, een leuke site, maar onoverzichtelijk (m.i.), ieder zijn ding natuurlijk  .
we luisteren natuurlijk naar elke mening, en we steven naar het doel iedereen te behagen  .
als je iets anders bedoelt dan ik zeg hoor ik het graag  , het kan ook simpel een misverstand zijn *lol*
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ik ga helemaal met Deirdre mee wat betreft het zichtbaar worden van reacties.
Op het overleden dichttalent,op lettertempel en de schrijfzolder bijvoorbeeld kan je dat goed volgen.
Een zootje? Neen, dat vind ik niet.
Persoonlijk vind ik de verjaardagen minder belangrijk dan de reacties. Ik vrees dat daarmee meer de sfeer creëert van een gezellig sociaal gebeuren dan van een literaire site waar het om de poëzie en het schrijven draait.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je gewoon onder een gedicht zet dat je het wondermooi vond en dat je de schrijver allerhande liefs toe wenst dat je dan niet meteen wil opvolgen hoe de dichter in kwestie daar op reageert. (dichters die op deze wijze op mekaar reageren hebben trouwens meestal buiten de dichtsite ook contact met mekaar)
Maar wanneer je energie gestoken hebt in het grondig lezen en analyseren van een werk wil je toch wel graag weten hoe men daar op reageert. Niet om je grote gelijk te kunnen halen, maar om in discussie te kunnen treden, in communicatie. Zo creëer je een veel levendigere site vermoed ik.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoi Maribelle,
ik vond het echt chaotisch op dichttalent maar dat is ieder zijn smaak 
het had wel wat voordelen dat zal ik zeker niet tegenspreken  .
En op de vernieuwde site die gaat komen zullen de laatste reactie zichtbaar zijn ergens in de rechter kolom  .
Er komt ook meer, misschien is nu niet alles te zien voor de leden, zolang het de test site is  , het is alleen om een indruk te geven.
Natuurlijk willen we eerst alle fouten er uit hebben eer deze gelanceerd wordt 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mensen allemaal, ik geloof dat ik hier mijn woordeken geplaceerd heb. mirabelle, ik ga ook volledig met je mee. Het is tenslotte, hoop ik toch, een "poëziesite" en geen theekransje, breiclubje of Tupperware demonstratie.
mirabelle zegt:
Ik kan me voorstellen dat wanneer je gewoon onder een gedicht zet dat je het wondermooi vond en dat je de schrijver allerhande liefs toe wenst dat je dan niet meteen wil opvolgen hoe de dichter in kwestie daar op reageert. (dichters die op deze wijze op mekaar reageren hebben trouwens meestal buiten de dichtsite ook contact met mekaar)
Maar wanneer je energie gestoken hebt in het grondig lezen en analyseren van een werk wil je toch wel graag weten hoe men daar op reageert. Niet om je grote gelijk te kunnen halen, maar om in discussie te kunnen treden, in communicatie. Zo creëer je een veel levendigere site vermoed ik.
De gezelligheid kan er best bijhoren, ergens op het forum, "De kletskousen" bijvoorbeeld. Daar kan men zich lekker laten gaan, dan. Maar "Verjaardagen" op de frontpagina? Goh, voor mij hoeft dat niet. Maar ik begrijp meer en meer dat het beheer er een gezellig clubje van "vrienden" wil van maken, meer dan een goede poëziewerkplaats, een atelier, waar dichters hun werk tonen, anderen het werk bekijken, her en der een, soms écht verbeterende, onderbouwde suggestie doen, kortom, een site waarop de dichtkunst centraal staat, althans, die dit beoogt.
Hiermee stop ik verder over-en-weergepraat. Jullie doen maar, elk voor zich oordeelt na verloop van tijd of hij/zij zich "thuis" voelt op de site. Elke site selecteert onbewust de kwaliteit, nou ja, de eigenschappen, wensen etc... van haar leden. Het laatste woord ligt altijd bij het beheer, verder ga ik voor: "take it or leave it".
Mijn suggesties hebben jullie, graag heb ik even mee-gedacht.
Voor dit topic: O&O (over and out - wat wil zeggen, ik reageer niet langer onder dit onderwerp. Een zeer belangrijk onderwerp nochtans:
"Reactie op reactie" (amarins)
Groet van
Deirdre
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ik hoop van harte dat er een reactieveld gaat "meelopen" zoals dat op DT het geval was; DT rommelig? - integendeel, levendig: ja; het vermelden van verjaardagen zie ik als grote nonsens (een beetje cru uitgedrukt, maar ja).
Groeten van Amarins.
|
|
|
|
|
|
|
|
|