Poëzietuin forum
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Hoi ik ben Rob, uit Eindhoven...
(0 online) 
Ga naar onderkant
ONDERWERP: Hoi ik ben Rob, uit Eindhoven...
anne
grassprietje
graphgraph
Gebruiker offline
Re:Hoi ik ben Rob, uit Eindhoven... 7 Maanden geleden  
en wat is de reden waarom de kritiekgever moet negeren en niet de schrijver van het gedicht??

Met je stellingname heb je een duidelijke kant gekozen Ferry. Tegen je site in zelfs, want je hebt een afdeling "zonder kritiek" voor de langetenenschrijvers.

Ik weiger weg te blijven onder de werken van iemand die aan verschillende mensen te kennen gaf geen reden te hebben voor zijn afkeer van mij. Hij kan die afkeer zelfs niet verklaren, hij is er alleen. Van mijn naam alleen al komen meneer zijn nekharen omhoog.

Als zoiets onzinnigs reden is om iemand hier op te leggen niet meer te reageren op een persoon, wel dan hou ik het voor bekeken Ferry. Zo'n onzinnigheid is voor mij echt wel een brug te ver.

Hoe jammer ik het ook vind.

Ik wens jou en je site nog veel succes. En dat het hier mag uitgroeien tot een bloeiende site.

Gelogd Gelogd
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
iris
Administrator
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien

Gelogd Gelogd
iris
Administrator
graphgraph
Beste Rob en Anne,

Om te beginnen zijn jullie hier allebei harstikke welkom.

Ik ben Iris en heb de discussie van achter de schermen gevolgd.

Wat ik eruit begrijp is dat Anne reageert op Rob en Rob niet op Anne.
Het voorstel aan Anne om dan niet op Rob te reageren van Ferry is goed.
Ferry trekt geen party. Want hij zou hetzelfde voorstellen aan Rob als Rob op Anne zou reageren.

Het is dus geen persoonlijke aanval op jou Anne.

Anne, ik begrijp dat je je graag vasthoudt aan je principes. Maar kun je daar niet een keer een uitzondering op maken?

En Rob, als Anne toch reageert, kun je dan niet zodra je haar naam ziet het negeren en verder scrollen naar de volgende kritiekopmerking.

Een derde optie is elkaar in real life ontmoeten en samen een bakje koffie gaan drinken om deze problemen uit de wereld te helpen.
Wij kennen jullie achtergrond niet, en de reden waarom het zo broeit niet. Het is echter wel beter om dit buiten deze nieuwe en frisse site om uit te vechten. (Bijv. via persoonlijke mail).

Laten we het gezellig houden. Water bij de wijn doen is niet verkeerd - en dat geldt voor beide. Er wordt geen partij getrokken, want jullie beide zijn welkom.
Keep on smiling, keep on posting, keep it nice.

Groeten Iris

Gelogd Gelogd
anne
grassprietje
graphgraph
Gebruiker offline

Gelogd Gelogd
anne
grassprietje
graphgraph
Gebruiker offline
even een stukje van de homepagina:

[b][size=4]Kritiek gewenst houdt in dat je op je gedicht kritiek wenst. Bijvoorbeeld om fouten uit een gedicht te halen en/of suggesties.[/[/size]b]

Nergens lees ik dat de schrijver kan bepalen wie er wel en wie er niet op zijn werk kan reageren.

Je betoog hierboven is mooi verwoord helaas is het inhoudelijk behoorlijk wankel.

"anne reageert op rob en rob niet op anne." Tja, wat wil je, hij stuurt een gedicht in en ik geef er commentaar op. Vrij evident dus dat ik reageer op hem. Zij gedicht staat dan ook bij KRITIEK GEWENST !!!RoB had de kans ook kritiek te geven om mijn werk, dat heft hij echter niet gedaan. Zijn keuze. Niet de mijne. ik apprecieer ieder woord van commentaar dat er op mijn werk komt. Dankzij de reacties die ik kreeg als beginnend schrijver én wat ik daaruit leerde is er evolutie in mijn werk mogelijk geweest. Dat weet czar hier maar al te goed. Zij was één van de eersten die mijn werk van stevige kritiek voorzag.

Ik blijf het jammer vinden dat deze site zich niet aan zijn eigen regels kan houden.
Wanneer regels interpreteerbar en aanpasbaar worden à la minute op vraag van de één of de andere pas ik.
Dat leidt alleen tot algehele vriendjespolitiek op de duur en daar werk ik niet aan mee.

Ik vraag dan ook om vanaf heden mijn lidmaatschap op te heffen.

anne

Gelogd Gelogd
iris
Administrator
graphgraph

Gelogd Gelogd
iris
Administrator
graphgraph
Beste Anne,

Ik val je niet persoonlijk aan. Ik probeer mee te kijken en mee te denken. Ik ken Rob niet en ik ken jou niet. Ik ben neutraal hierin en zoek naar een oplossing.

De site houdt zich prima en strikt aan de regels. Dat houdt in dat we ook problemen proberen te voorkomen, op te lossen of te sussen.

Wat de motivatie van Rob is dat hij geen kritiek van jou wenst is me onduidelijk.
Wel is me duidelijk dat zijn probleem niets te maken heeft met kritiek ontvangen van andere mensen, maar specifiek gericht is. Het probleem staat dus los van dichten en kritiek, maar is persoonlijk.

Wij doen niet aan vriendjespolitiek, want wij willen jou net zo goed hier hebben.

Graag wil ik dan ook weten van Rob wat precies het probleem is met Anne?

Verder wordt van leden verwacht dat ze onderling rust en orde kunnen houden. Samen maken we de site tot een goed,mooi, leuk, gezellig en compleet geheel.

Anne, ik begrijp je principes en je euvels. En ik hoop dat je - ondanks je gevoel hierin - toch wat water bij de wijn wilt doen.

Groeten Iris

Gelogd Gelogd
robderonde
Dispar Vulgo
grassprietje
graphgraph
Geslacht: Man robderonde walmzand@hotmail.com Locatie: Eindhoven , Nederland Verjaardag: 26.09

Gelogd Gelogd
robderonde
Dispar Vulgo
grassprietje
graphgraph
Geslacht: Man robderonde walmzand@hotmail.com Locatie: Eindhoven , Nederland Verjaardag: 26.09
Sorry Iris,

Ik ga hier niet uit de doeken doen wat mijn grote probleem met Anne is, ik denk dat dat al een beetje duidelijk geworden in hier op het forum, waarvoor mijn verontschuldigingen dat dat hier heeft plaatsgevonden, maar soms kruipt het bloed waar het niet gaan kan.

Ik ben afgekoeld en zie alles beter in perspectief nu gelukkig, ik blijf op de site, want het semi live aspect spreekt mij zeer aan!

greetz rob

Gelogd Gelogd
Ga naar bovenkant
Website by Intertron